Miten paljon arvostamme, tänä nettikauppojen kulta-aikana palvelua, ja mitä olemme siitä valmiita maksamaan.
Itse olen joutunut maksamaan oppirahani tästä asiasta joitakin vuosia sitten: "Tilasin (muka rahaa säästäen) netistä perheelleemme uuden pesukoneen paikasta x. Kaikki meni muuten hyvin, mutta hätäinen luonne, kun olen niin enhän tietenkään lukenut ohjeesta juuri sitä kohtaa, joka käski irrottaa ennen koneen käyttöönottoa ”turvapidikkeet”, joide tarkoitus oli pitää rumpu paikallaan kuljetuksen ajan. Ja niinhän siinä sitten kävi, että rikkihän se kone siitä sitten meni. Jos taas olisin ostanut koneen lähiseudun liikkeestä ehkä hieman kalliimmalla, mutta kotiin tuotuna ja asennettuna tämäkin takapakki olisi jäänyt kokematta ja rahaa säästynyt huomattavasti. No oppia ikä kaikki." Hyvää palvelua saadessamme koemme saavamme ostetun tuotteen päälle jotain extraa. Välillä se on mielihyvän -tunne, kun huomaamme hymyn nousseen kasvoillemme, toisinaan saamme vankkaa asiantuntemusta ja joskus taas ihan konkreettista hyötyä. Palvelu on myös asia, joka herättää meissä tunteita ja ennen kaikkea keskustelua. Varsinkin silloin, kun jäämme palvelua vaille tai se on huonoa. Huonon palvelun -maine kiirii vauhdilla, mutta miksi välillä tuntuu niin vaikealta antaa kiitosta hyvästä palvelusta, johtuneeko se siitä, että pidämme sitä liian itsestään selvyytenä ja jopa oikeutettuna. Hyvä palvelu, jos joku, korostuu juuri tänä päivänä, jolloin suurin keskustelukumppanimme on ostopäätöstä tehdessämme tietokone, jonka tavoitteena on vain kylmästi saada meidät ostamaan mahdollisimman paljon. Hyvä palvelu antaakin meille myös syyn palata liikkeeseen aina uudelleen ja uudelleen. Mutta hyväkin palvelu voi muuttua liian tunkeilevaksi jopa ahdistavaksi, sillä seurauksella, että asiakkaitten määrä väheneekin kasvamisen sijasta. Toisinaan sitten taas huono palvelu tai kokonaan sen puuttuminen voi ajaa meidät ilta hämärissä nettimarkkinoiden pariin. Minkälainen on sitten hyvä palvelu tai palvelu jota odotamme saavamme, kun kohtaamme ihmisen palvelutilanteessa? Vai onko palvelu juuri se, mistä olemme valmiita tinkimään saadaksemme haluamamme tuotteen edes hitusen edullisemmin?
1 Comment
|
kuka olen...Luontoa rakastava, elämää tarkkaileva käsillä tekevä nainen, joka yrittää löytää elämästä ne pehmeät kulmat. Arkisto
May 2019
kategoria |